Порцеляновій мануфактурі Gien 200 років і вона все ще у самому розквіті
листопада 2021
Аби відсвяткувати 200-літній ювілей, протягом усього року мануфактура Gien перевидавала або інтерпретувала по-іншому свої вінтажні витвори. Умовно серії було поділено на 3 періоди, що стали значущими для креативної історії бренду:
-
XIX століття
-
Ар-нуво та Ар-деко
-
1980-1990 рр.
Ваза Kyoto Garden
Ваза Сад Кіото, XIX століття
Ця ваза повністю ручної роботи демонструє дизайн, натхненний азійським фарфором, який був дуже популярним у ті часи. Сучасна версія була створена ідентичною копією оригінального витвору XIX століття, що зберігається у музеї Faïencerie de Gien. Основний колір вражає своєю глибиною та колірною оригінальністю. Деталі візерунка дуже складні та тонкі. Всі ці особливості вимагають видатного рівня майстерності роботи з глазур'ю та вміння малювати.
Ця ваза стала результатом виняткового рестайлінгу художників, дизайнерів та майстрів і майстринь мануфактури.
Декоративні елементи вази були перероблені, а техніку покриття прийшлося винаходити заново, аби повністю підлаштуватися до контексту сучасності, з великою кількістю історичних досліджень та розробок протягом усього часу: зроблено нові гіпсові зліпки за зразком старовинної форми, розроблено нову ангобну глазур (кольоровий шар нанесено безпосередньо на кераміку), макет і деталі візерунка були значно перероблені, техніка випалу була адаптована задля збільшення тонких колірних нюансів...
Графіка пропонує свіжу палітру сучасних кольорів: тонкі відтінки синього, від найглибших до найблідіших, з акцентами помаранчевого, ніжно-рожевого… Гілки вишневого дерева, наповнені цвітом, наче пливуть з-за меж вази, плавно, ніби обіймаючи, що підсилює форму виробу. Кілька комах тут і там, метелики та бджоли справді вирують у польоті.
Цей витвір став видатним досягненням командної роботи виробничих цехів і відділу дизайну. Це унікальний експонат, який поєднує технічну майстерність і творчі тонкощі. Для створення однієї вази досвідченим майстрам і художникам знадобилося понад 35 годин точної ручної роботи.
Винятковий витвір мистецтва, продукт 200-річного ноу-хау та майстерності!
Ваза Kyoto Garden, Gien 1821-2021. Обмежена кількість.
Розмір: висота 52 см, найширша окружність 119 см, окружність основи 72 см, зовнішній діаметр 18,5 см
Les Naïades (Водяні німфи)
Камеї Селестії, Грації, Ундини та Вікторії, ар-нуво та ар-деко
На початку XX століття у Франції спостерігається поява стилю ар-нуво (модерну). В основному це стосується архітектури та дизайну інтер’єру. Стиль, який сприяє поверненню до майстерності у створенні елегантних і практичних предметів. Це відбувається в поєднанні з прагненням відродити виготовлення шаф, кераміки, скління... Ар-нуво – це стиль, повний вигинів і воланів, натхненний простотою природи, зосереджений на темах із зображенням жінок та символічними посиланнями. Мета – створити прості та гармонійні форми. Рух також відомий як «стиль Ґімара, названий на честь Ектора Ґімара, який був одним із найвідоміших митців цієї течії.
Les Naiades — це серія декоративних формованих камей, натхнених грецькою міфологією. Вони були лише нещодавно знову виставлені у музеї, оскільки десятиліттями вони зберігалися в архіві ливарних форм. Вони характеризують візуальне мистецтво початку XX століття, зокрема стиль модерн.
Кожне перевидання вимагає змін у процесі виготовлення, аби адаптуватися до методів, що використовувалися у минулому. Ці декоративні предмети зовсім не схожі на вазу Kyoto Garden, не тільки за обсягом роботи, але й за різними техніками, які використовувалися під час створення. «Наяди» підкреслюють складне й кропітке ремесло ліпника. Нові майстер-форми були створені вручну на основі оригінальних пластин епохи модерну, аби максимально точно відтворити старовинні форми. Яскравий та багатий на деталі тонкий офорт — справжнє свято для очей. Les Naïades — це зображення 4 жінок: Селестія, Грація, Ундина та Вікторія. Усі вони несуть воду в амфорах, а їхні назви символізують особливу позу з глечиком, який вони несуть. Селестія стоїть прямо, тягнеться до неба; Ундина, річкова муза, здається, пливе за течією; Грація приймає елегантну позу, а Вікторія демонструє забируще почуття гордості.
Деталі в драпіруванні нагадують знамениті складки, створені мадам Гре. Вона розповіла, що фасонна тканина «не так далеко» від обробного каменю. Ледь помітний рух у волоссі всіх муз нагадує символічне хвилювання води. Потік тканини різко контрастує з кутастою формою барельєфу. Необроблений край деталей означає майстерність виготовлення та їх посилання на природу. Ектор Ґімар казав: «Ви маєте завжди керуватися природою». У цьому аспекті «Водяні німфи» запрошують нас знову відкрити для себе природну гармонію.
Витонченість і хитромудрість деталей барельєфа підкреслюється завдяки технічним ноу-хау сучасних митців. Для збереження всієї тонкості складок використано сірий відтінок, який підкреслює контраст і світло на кераміці. Дотик ручного розпису марганцем, делікатно нанесений на зовнішні краї, утворює бездоганне обрамлення навколо кожної з Наяд.
Les Naïades (Водяні німфи), Gien 1821-2021. Обмежена кількість.
Розмір: висота 9 x 29 см (2 см ширина біля основи)
Камеї Селестії, Грації, Ундини та Вікторії
Чайний сервіз Tara
Творіння Клода Бушара, 1980-1990
Faïencerie de Gien з його унікальною широтою зору завжди асоціювалася з сучасними художниками.
1990-ті, відзначені політичними змінами та цифровою революцією, є початком нової ери у світі мистецтва. Це час, який також характеризується постмодернізмом, мистецьким напрямом, який особливо резонує в галузі архітектури, мистецтва та дизайну, де сучасні умовності вважаються застарілими та незрозумілими. Митці надихаються історією, змінюючи колір, структуру, текстуру та матеріал, і в результаті часто виявляється тонка пародія на оригінал.
З точки зору технічних досягнень та оригінальності, проблеми є різноманітними. Протягом цього часу Faïencerie затверджує свою сміливість у починаннях зі сміливими дизайнерами зі світу архітектури, знайомими з різними матеріалами, чия увага зосереджена більше на процесі виготовлення, а не на художньому вираженні. Вони абсолютно безпрецедентним чином переробляють уявлення про форму у фаянсі та пропонують дослідити майже необмежені можливості глиняного ремесла.
Ідея Клода Бушара полягала в тому, щоб створити інноваційні форми, що відвертають від конфігурації фаянсу, аби змінити звичний дизайн чайного сервізу. Метою було зробити крок убік і відійти від традиційних форм. У цьому відношенні чайний сервіз Tara є ультрасучасним і приголомшливим творінням, вільним у своєму вираженні. Він запрошує нас оцінити це з нашої власної точки зору і є яскравою даниною епосі ультрасучасної творчості.
Під час виробництва використовувалися кілька методів фарбування, що є свідченням двох століть технологій виробництва, які вдосконалювалися роками. Яскраво-жовтий розпис вручну та чорний кант підкреслюють геометрію фігур, створюючи те, що зветься оптичною ілюзією.
Чайний сервіз Tara — це мистецький виклик, архітектурне творіння, що ще раз підтверджує технічні досягнення та вільний дух Faïencerie de Gien.
Чайний сервіз Tara, Gien 1821-2021. Обмежена кількість.
Чайний сервіз, що складається з чайника 12 х 17,5 см, вершківника, цукорниці, 2 чашок і 2 блюдця